Facebook Pixel
Tibi bácsi ajánlata: bosszankodás helyett rugalmas visszáru kezelés

Tibi bácsi ajánlata: bosszankodás helyett rugalmas visszáru kezelés


Tippek | Tibi bácsi | 2019-01-28 09:16:08


Hogyan is történik egy internetes vásárlás, hogyan gyakorolhatom az elállási jogot?


Fontos tudni, hogy az eladónak minden esetben öröm az értékesítés folyamata, amikor az elégedett vásárló boldogan átveszi az általa megrendelt terméket a kiszállító futárszolgálattól, de nem minden esetben ér véget itt az értékesítés folyamata.

A kereskedőknek rendelkezniük kell a különböző problémák kezelésére alkalmas, ügyfélbarát intézkedési mechanizmusokkkal, tájékoztató anyagokkal az eltérő szituációknak megfelelően. Mindez a vásárlók érdekeit szolgálja, de nem árt tisztában lenni vele, hogy ezeknek a folyamatoknak van megfelelően szabályzott törvényi háttere is. Ebben a cikkünkben bemutatjuk a vásárlástól való elállás folyamtára vonatkozó alapvető információkat.

Tibi bácsi ajánlata: bosszankodás helyett rugalmas visszáru kezelés

Először is minden törvényesen működő webáruhznak rendelkeznie kell egy ilyen tájékoztató anyaggal:

A Mobil Ász Shop tájokztatója az elállási jog gyakorlásáról

 

Tehát a saját érdekünkben csak olyan online áruházban érdemes vásárolnunk, ahol megtaláljuk az ezzel kapcsolatos információkat írásos formában, mert így biztosak lehetünk benne, hogy szükség esetén élni tudunk a törvényben leírt elállási jogunk gyakorlásával.

Térjünk a lényegre, akkor mi is ez az elállási jog?

egy könnyen kezelhető magyar nyelvű szerkesztőfelületet kaptunk, mind a tervezés, megrendelés és a kiszállítás folyamatát is magyar nyelven követhetjük nyomon.

Néhány ötlet, hogy mit is tervezhetünk:

Bemásolom ide a lényeget:

"A vásárlónak minden esetben joga van elállni a vásárlástól a termék átvételét követő 14 napon belül, amennyiben a megrendelt és átvett árut nem kifejezetten csak az adott vásárló részére szereztük be, melyet előleg fizetés mellett vásárolt meg, a törvény értelmében részünkről nem csak az adott vevő részére került előállításra, gyártótól való beszerzésre."

Nézzünk egy példát, amikor el szeretnék állni a vásárlástól:

Vásárolok egy telefontokot a Mobil Ász Shop webáruházából, a terméket kiszállítják nekem, átveszem, kifizetem a futárnak, alapvetően elégedett vagyok, ki is próbálom, minden szuper de közben eljön az este, hazamegyek, majd párom nagy lelkesedéssel mutatja, hogy meglepett engem egy vadonat új telefontokkal. Félre téve azt, hogy ki merne a párjának ilyenkor nemet mondani, tegyük fel, hogy nagyon tetszik nekem is a kapott telefontok és nem dönthetek máshogy mint az általam vásárolt terméket vissza szeretném küldeni az eladónak, mert hát egy telefonra két tok nem kell nekem és mint mondtam nem merek nemet mondani a páromnak.

 

Vagy nézzünk egy másik gyakori példát, amikor el szeretnék állni a vásárlástól:

Az alap történet változatlan, a terméket megrendelem a Mobil Ász Shop webáruházból, már nagyon várom, hogy megkapjam, mikor megérkezik boldog vagyok, hogy az enyém lehet, kifizetem, kezet rázok a futárral, ő megy tovább én pár órával később már amikor a kíváncsiságom a tetőfokára hág végre eljutok odáig, hogy kibontsam az én kis csomagomat, de amikor a vásárolt terméket ki szeretném próbálni, enyhén lelombozva tapasztalaom, hogy hát ugyan tényleg megkaptam amit rendeltem, de még sem azt nyújtja számomra amire én gondoltam, ezért el kívánok állni a vásárlástól.

 

Számos életszerű példát felhozhatnánk még a vásárlástól való elállás intézményének létjogosultsága érdekében, de talán a fenti két eset is tökéletesen szemlélteti mindezt.


Tibi bácsi ajánlata: megőrülés helyett rugalmas visszáru kezelés

Na jó, de akkor mit kell tennem ilyen esetben?

 

Mi a Mobil Ász Shop-nál első körben azt javasoljuk, hogy semmiképpen se őrülj meg a bosszakondástól, ne fordulj rá a beletörődés közönyére, ha ilyen életszerű problémával találkozol, mert mi minden esetben az elégedett vásárlót szeretnénk látni Benned és ehhez biztosítjuk a törvényes keretek között előírt feltételeket is számodra.

 

Először is alaposan olvasd el elállási tájékoztatónkat:

 

A Mobil Ász Shop tájokztatója az elállási jog gyakorlásáról

 

Ha ezt megteszed, akkor már rendelkezni is fogsz minden szükséges információval a kialakult helyzet megoldásához.

 

Három dologra kell figyelned az elállási folyamatban való együttműködés során, az egyik ilyen dolog, hogy be kell tartani a visszáruzásban előírt (törvény által is szabályozott) határidőket. Ezt úgy kell elképzelni, hogy, ha Te vásárlás során elvárod a szállítótól, hogy egy bizonyos időkereten belül teljesítse számodra az áru átadását, akkor cserébe ilyen helyzetben Neked is tartanod kell a megadott határidőket, ez úgy mond így törvényszerű és egyben fair play is.

 

A második fontos dolog amit szem előtt kell tartani az pedig a visszárud állapotának kritériumai. Gondoljuk végig miről is beszélünk. Vásároltam egy terméket, mondjuk kifizettem érte 2000 Ft-ot szállítással együtt, tehát a termékem értéke ebből 1000 Ft volt. Mit várok el az eladótól az elállási folyamat során? Azt, hogy a visszaküldött ár teljes értékét a szállítási költséggel együtt fizesse vissza nekem, tehát 2000 Ft-ot. Ehhez nekem is kötelességem olyan állapotú visszárut küldeni az eladó felé, hogy az eredeti áron, tehát értékvesztés nélkül értékesíthető legyen egy másik ügyfél számára. Itt persze nem arra kell gondolni, hogy mondjuk egy vákuumcsomagolt árut nem bonthatok fel ahhoz, hogy kipróbálhassam és eldönthessem, hogy az valóban megfelelő e számomra, természetesen abban az esetben, ha a termék csomagolása lehetővé teszi, hogy azt szépen bontsam fel kipróbálás előtt, akkor erre illendő oda figyelnem. Ha mégis oylan a termék csomagolása, hogy annak felbontásával az gyakorlatilag megsemmisül, akkor is ügyelnem kell, hogy a visszáruzáshoz minden a csomagban található tartozéknak rendelkezésre kell állnia. Ez nem fog problémát okozni egyetlen törvényesen működő áruház esetében sem, mert azok rendelkezni fognak a probléma megoldásához szükséges alternatív újracsomagolási technikákkal.

 

Ugyanez vonatkozik a visszáruzás során történő áru csomagolásra is, figyelmesen kell eljárjak, nem célszerű szakadt, sérült, a termék megóvására alkalmatlan csomagolóanyagokat használni:


Tibi bácsi kérése: ne használj sérült, alkalmatlan csomagolóanyagokat

Helytelen visszáru csomagolás



A visszáru küldésekor gondold magad az eladó helyébe, hiszen ebben a felállásban Te vagy az aki vissza eladja a terméket az eladónak. Ugye, hogy jobb így átvenni?


Tibi bácsi köszöni a figyelmességet

Helyes visszáru csomagolás



A harmadik dolog amit figyelembe kell venni online vásárlás esetén, hogy lehetnek esetek amikor a megvásárolt terméket nem áll módomban visszaadni az eladójának, erre számos törvényben szabályozott eshetőség van, nem fogom ezeket itt felsorolni, a legfontosabbak természetesen kiemelésre kerültek az elállási tjékoztatóban:

 

A Mobil Ász Shop tájokztatója az elállási jog gyakorlásáról

 

Az ilyen esetekben sem feltétlenül érdemes megtartanunk a számunkra nem megfelelő terméket, hanem javasolt felvenni a kapcsolatot az eladó által üzemeltetett ügyfélszolgálattal, mivel ha a pénzünket nem is tudjuk vissza kapni, az ilyen esetekben a legtöbb cég ajánlatot fog tenni nekünk a megvásárolt termék értékének levásárlására más árucikkre, ami szintén megoldást jelenthet a problémánkra. Ritka az, amikor már egy eladó ilyen lehetőséget se biztosítana a frissen megvásárolt termékek esetére, persze vannak érthető helyzetek is, ha például mondjuk az adott termék tényleg csak és kifejezetten az én igényeimnek megfelelően került legyártásra, mondjuk egy egyedi mobiltelefon tok a gyermekem fotójával, azt értelemszerűen nem lehet rajtam kívül másnak értékesíteni.

Tibi bácsi ajánlata: bosszankodás helyett rugalmas visszáru kezelés

Tibi bácsi ajánlata: bosszankodás helyett rugalmas visszáru kezelés (Elállási jog)

Nyugodtan vásároljunk ott interneten ahol megfelelő tájékoztatást kapunk vásárlás előtt az elállási jog gyakorlásának lehetőségéről

Bátran bontsuk ki, tekitsük meg a megvásárolt terméket, de ha lehetőségünk van ügyeljünk annak csomagolásának épségére és, hogy minden tartozék egy helyen megmaradjon amíg meg nem győződünk róla, hogy a termék tényleg megfelelő számunkra.

Ne felejtsük el, hogy 14 napunk áll rendelkezésre a számunkra még sem megfelelő termékek visszáruzására az eladóhoz.

Mindig tekintsük át az elállási tájékoztatót, hogy figyelembe tudjuk venni a ránk vonatkozó szabályokat.

Mindig gondosan csomagoljuk be a boltba visszaküldendő árut, hogy az biztosan hibátlan állapotban vissza érkezzen.

Ügyeljünk rá, hogy az eladót megfelelően tájékoztassuk a visszáru küldéséről. Nem kell nagy dologra gondolni, érdemes egy email-t küldeni az ügyfélszolgálatnak, hogy visszárut küldünk, illetve fontos elhelyezni a csomagban az elállási nyilatkozunkat, amelyet a törvény is előír.

Ha a fentieket figyelembe véve járunk el a vásárlástól való elállás során, akkor normális esetben semmilyen meglepetés nem érhet minket.


Sikeres online vásárlást kívánunk!


 Cimkék


 Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel!


Akik ezt a cikket olvasták, az alábbiakaz is megnézték



Hirdetés


Újdonságok

 Keresés




 Követés

Kövess minket a Facebookon is

 Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre

Gyártó megadása:


 Kiemelt ajánlatok

 Hirdetés

 Ajánlott videók









The Mobil Ász Shop web store uses cookies for proper operation and user experience. By browsing the site, you consent to the use of cookies. Disabling cookies may result in improper operation of the site, for which we cannot be held responsible.
Learn more, customize it.

I understand